Thursday, March 24, 2011

CERITA PRTAMA:
Pada orang kegembiraan semalam akan berkekalan hingga dapat nya mnymbungkan plajaran,tapi tidak bagi seoramg kawan aku..kegembiraan yang dia kongsikan bersama keluarga hanya semalam,sebab hari ni mak dia telah pergi kerahmutuhallhah..kesedihan yang dia alami,aku dapat merasekan..sayu aku dengar suare dye menangis..takziah kpd aishah atas kematian binda tercinta..Aku harap dia tabah menhadapi dugaan hidup..

CERITA KEDUA:
Aku ada baca surat khabar,tjuk nya "sebak tengok slip spm arwah anak.."
dinyatakan,ank dia mati kerana keracunan ketika di plkn..ank kepada sepasang suami isteri ni mndpat keputusan yang cemerlang,klau x silap aku 6A 3B kut..sapa yang baca paper tu tau la kut..sayu mak dia tngk slip arwah ank dia..aku ada rase terkilan gk,yelah dlm usia yang terlalu muda dan x sempat melihat kejayaan diri sndiri,dh meninggal dunia..serta x dapat nk kongsi kebahgiaan & kejayaan bersama keluarga tercinta..
Tapi dia lbih beruntung jgk sebab masih dapat amk spm..tak macam kawan aku,dia tak sempat langsung nk amk spm..kawan aku tu dia mmng de skit,sebelum spm pn dia dh msuk hospital..kejap kluar kejap masuk hospital,boleh dikatakan teruk lah..masa exam spm dia msuk hospital lagi..dan patut nya dia amk spm thn ni,tapi..:( belum sempat nak smbung blik blajar,dia dh pergi dulu buat selama-lamanya..tak sangka yang dia dah tak ada..rase mcm bru semalam aku ternmpk dia..if aku tak rapat dengan dia pun tapi aku kenal dia dari sekolah rendah lagi..and mak dia pun prnh mengajar aku..
Aku rasa lah klau dia tau yang kawan2 dia berjaya msti dia gembira kan..yelah rakan seperjuangan dia mndpt keputusan yang baik dlm spm..

sek.men.keb.sku
Aku tumpang bangga dengan kejayaan yang diperoleh oleh plajar2 top 13 sek men keb skudai..
dan taniah buat sek.men.keb skudai,yang juga merupakan skolah lama aku..kerana pertusan meningkat dari yang dijangka kan..:D

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews