Thursday, December 29, 2011

Ego!!

Hai blogger!!! sory lama tak update.Mesti tertanya-tanya manalah pergi.. masih ada disini.. lama tak update sebab kita berkerja sekarang..dah hampir 3 minggu juga kita dah berkerja...kita kerja di Honey Pharmacy. walaupun tidak ada pengalaman bahagian perbubatan..tapi Dalam  hidup kita harus  belajar dari melakukan kesilapan,..dari situ lah kita belajar...cuti ku hampir tamat..tidak lama lagi ku akan meneruskan perjalanan sebagai seorang pelajar..

setelah sekian lama ku tak updated blog ni..macam2 yang berlaku dalam hidup aku..tapi apa-apa pun kita harus sedar dan reda dengan apa yang berlaku..kita tidak boleh nak menolak takdir itu.
Lama dah berkerja and now dah nak hampir berhenti pun.pengalaman bekerja banyak mengajar kita supaya jujur kan? perasan tak,tidak kira la bidang apa sahaja tapi ia tetap memerlukan kejujuran.Tapi dalam sibuk bekerja pun kita tidak boleh lari dari masalah..Masalah tetap akan timbul.Dan itu la yang berlaku sekarang.Aku telah gaduh dengan abang angkat aku..hanya disebabkan benda yang kecil aku gaduh.Dia tidak mahu lagi mahu berhubung lagi.Dia mengatakan bahawa jangan mengganggu hidupnya lagi.ego betul dia.

berbalik pada tajuk entry kita.EGO.pada pendapat you all lah lelaki dan perempuan ego siapa yang paling tinggi ye??ada setengah orang mengatakan ego lelaki yang paling tinggi.Ada yang mengatakan ego perempuan yang paling tinggi..entah la..tapi pada pendapat kita la kan.ego tu tinggi atau pun tak terletak pada diri sendiri..kita yang kena bijak membentuknya.sebab tu lah lelaki ni kadang-kadang egonya kita susah nak nampak..ego nya tinggi tp xnk nmpak...sehinggakan perempuan susah nak faham.tidak menafikan ada sesetengah orang kata yang ego tu perlu.Dan adakalanya ego itu membunuh seribu perasaan.Dengan ego juga banyak perhubungan yang dingin,renggang,ada yang membuat sesetengah orang menyesal seumur hidup..

1 comment:

Total Pageviews