Tuesday, November 20, 2012

Kahwin usia muda?

assalammualaikum...huhu..lame kot tak update and tak post rindu rasanya..(rindu ker??). Actually saya(tiba-tiba saya pula,never mind la sopan sikit kan) sebenarnya saya busy sangat tu yang I not have time to writing and jengok-jengok blog ni. But now saya ada masa and mood lah untuk uptodate update blog ni. Anyway tengah cuti semester ni kan saya adalah online facebook kira rajin jugalah and apa yang saya lihat..ya memanglah ramai post tentang Gaza yang ditindas oleh kejaman zionis..saya amat turut simpati dan berharap sangat yang zionis mendapat balasan. Bukan itu saja malah saya juga terkejut apabila mendapat tahu yang ada diantara rakan sesebaya saya yang sama-sama sekolah dulu(yang saya kenal je la) telah berkahwin dan ber-anak dua and ada juga yang dah pun bertunang tiba masa nak dinikahkan je. I not surprise but saya terfikir kenapa lah diorang ni boleh terfikir nak berkahwin dalam usia yang muda. Dah bersedia ke diorang sampai ambil keputusan macam tu. Tu la kan pemikiran setiap orang berbeza-beza tak akan sama. Jadi tak hairan lah kalau remaja zaman sekarang ni berfikiran macam tu. Mungkin apa yang saya fikir,pendapat saya tak sama dengan mereka yang diluar sana but I'm still happy for all friend ermm walaupun tak rapat but I'm still doakan kebahagiaan mereka at least tak adalah diorang buat maksiat dan kes buang-buang anak atau gugurkan kandungan kan? apa nak jadilah dengan remaja zaman sekarang.

Tapi bagi saya...I'm not ready. saya rasa buat masa ni ada lebih baik focus dengan study. Kalau boleh saya nak lihat dulu mak bapak saya menunaikan haji dulu baru saya fikir tentang diri saya. Tapi walau apa pun saya tetap nak capai impian saya memiliki kejayaan and berjaya berdiri atas kaki dan usaha sendiri. So pada some person saya minta maaflah jika terluka apabila ditolak. sememangnya hati ni kosong dan tidak pernah mimpi and nak ada sesiapa,buat masa ni hanya family yang saya sayang. And please don't waiting for me.

sampai sini saja so asslammuailakum...

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews